Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33753
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | González Torres, Paúl Fernando Cunalata Ponluisa, Ines Paola |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Cunalata Ponluisa, I. P. González Torres, P. F. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33753 |
Abstract: | Abstract: The ability to speak English is a great challenge for students of English as a foreign language, where various factors influence the development of learning. For this reason, the present work was developed with the objective of determining the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in face to-face learning environments. Data was collected from 40 high school sophomores using the mixed method with the help of surveys, classroom observation, and interviews. The survey data was analyzed quantitatively and the interviews and observation classes qualitatively, where it was shown that the linguistic factors affecting EFL students is mainly the lack of vocabulary, which causes students to use incorrect grammar, poor pronunciation and causes mother tongue interference. Regarding the emotional factors that presented difficulties were the lack of motivation, which caused the fear of making mistakes, anxiety and lack of confidence. |
Description: | Resumen: La habilidad de hablar inglés es un gran desafío para los estudiantes de inglés como lengua extranjera, donde diversos factores influyen en el desarrollo del aprendizaje. Por ello, el presente trabajo se desarrolló con el objetivo de determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial. Se recopilaron datos de 40 estudiantes de segundo año de secundaria utilizando el método mixto con la ayuda de encuestas, clases de observación y entrevistas. Los datos de la encuesta se analizaron cuantitativamente y las entrevistas y clases de observación cualitativamente, donde se demostró que los factores lingüísticos que afectan a los estudiantes de EFL es principalmente la falta de vocabulario, lo que provoca que los estudiantes utilicen una gramática incorrecta, mala pronunciación y provoca interferencia de lengua materna. En cuanto a los factores emocionales que presentaron dificultades fueron la falta de motivación, lo que provocó el miedo a cometer errores, la ansiedad y la falta de confianza. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133445.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Lengua y Literatura |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.