Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33759
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Vargas Saritama, Alba Bitalina Guamán Chimbo, Edgar Efraín |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Guamán Chimbo, E. E. Vargas Saritama, A. B. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33759 |
Abstract: | Abstract:This research was conducted with the purpose to determine the students' perceptions about linguistic and emotional factors oral communication skills in English, for the efficient development of communicative competence and to enrich the educational level. Four instruments: questionnaire for students and teachers, observation sheet and interview for students were used. To demonstrate the benefits of speaking English in the development of oral communication, 40 high school students, 29 males and 11 females of a public high school located in Cañar city participated in the research. A mixed-method approach was applied to answer the research questions related to linguistic and emotional factors that influence high school students English oral communication skills in face-to-face learning environments. The most relevant outcomes showed that linguistic factors such as lack of vocabulary and misuse of grammar are the ones that affect mostly the students oral communication. Finally, it was concluded that based-recompilation information of content which employs English oral communications skills turne. |
Description: | Resumen: Esta investigación se realizó con el propósito de determinar las percepciones de los estudiantes sobre los factores lingüísticos y emocionales de las habilidades de comunicación oral en inglés, para el desarrollo eficiente de la competencia comunicativa y enriquecer el nivel educativo. Cuatro instrumentos como el cuestionario para estudiantes y docentes, ficha de observación y entrevista para estudiantes fueron utilizados. Para demostrar los beneficios de hablar inglés en el desarrollo de la comunicación oral, 40 estudiantes, 29 varones y 11 mujeres de un colegio fiscal ubicado en la ciudad de Cañar, participaron en el estudio. Se aplicó un enfoque de método mixto para responder las preguntas de investigación relacionadas con los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presenciales. Los resultados más relevantes mostraron que los factores lingüísticos como la falta de vocabulario y el mal uso de la gramática son los que más afectan la comunicación oral de los estudiantes. Finalmente, se concluyó que la información basada en la recopilación de contenido que emplea las habilidades de comunicación oral en inglés resultó exitosa para mejorar las habilidades y percepciones comunicativas de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133451.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.