Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33765
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Ulehlova, Eva
Balón Orrala, Lucrecia Edith
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Balón Orrala, L. E. Ulehlova, E. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33765
Abstract: Abstract: This study aims to find out the speaking difficulties, in high school students English oral communication skills in face-to-face learning environments. As well as, this research sheds lights on linguistic or emotional factors, which mostly affect the English learners oral communication. This research was carried out in a public educational institution, in Santa Elena province. The participants of the study were 58 students of first year of high school and an English teacher. The study employs the mixed-method approach. To obtain the data, a questionnaire about linguistic and emotional factors was administered to the participants. A semi-structured interview was applied to five students. Four observations of speaking classes were made. The findings reveal that emotional factors, namely, anxiety, fear of making mistakes and nervousness, mostly influence in the students speaking performance. However, the study also reveals that linguistic factors, namely, vocabulary, grammar, fluency and pronunciation are difficulties of utmost importance in the oral communication proficiency. This paper suggests that teachers should encourage their students to participate in speaking activities and conscious them that making mistakes is normal when learning English.
Description: Resumen: Este estudio tiene como objetivo conocer las dificultades del habla en la comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en aprendizaje presencial. Además, esta investigación da luces sobre factores lingüísticos o emocionales, que más afectan la comunicación oral de los estudiantes. Esta investigación se realizó en una institución educativa pública, en la provincia de Santa Elena. Participaron 58 estudiantes de primer año de secundaria y un profesor de inglés. El estudio emplea el enfoque de método mixto. Para obtener los datos, se administró a los participantes un cuestionario sobre factores lingüísticos y emocionales. Se aplicó una entrevista semiestructurada a cinco estudiantes. Se hicieron cuatro observaciones de clases oral. Los hallazgos revelan que los factores emocionales, como ansiedad, miedo a equivocarse y nerviosismo, influyen mayoritariamente en el desempeño oral de los estudiantes. Sin embargo, el estudio también revela que los factores lingüísticos, como vocabulario, gramática, fluidez y pronunciación son dificultades relevantes en el dominio de la comunicación oral. Se sugiere motivar a los estudiantes a participar en actividades orales y concientizarlos que cometer errores es normal al aprender Inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133450.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.