Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33767
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environment
Authors: González Torres, Paúl Fernando
Díaz Rivera, Lilybeth Yomayra
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Díaz Rivera, L. Y. González Torres, P. F. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environment [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33767
Abstract: Abstract:The study was developed to analyze the influence of linguistic factors and emotional effects on oral communication skills in EFL students. The sample considered 56 first-year students of a public secondary institution in the city from Santa Rosa, El Oro, Ecuador. The mixed method was applied, which involves approaches quantitative and qualitative. The instruments used for data collection were the application of questionnaires for students and for the English teacher whose purpose was collecting their perceptions about English language difficulties, semi-structured interviews to obtain student opinions about their experiences using the second language, and classroom observations to analyze information and compare it with the applied instruments. Finally, the results indicated that linguistic factors such as lack of vocabulary, influence of the Spanish language, problems related to pronunciation and grammar were the main factors affecting students' knowledge. Also, the study revealed that the emotional factors affecting students' oral skills were fear, nervousness, and worry about grammatical knowledge.
Description: Resumen:El estudio fue desarrollado para analizar la influencia de los factores lingüísticos y emocionales en las destrezas de comunicación oral en estudiantes EFL. La muestra consideró 56 estudiantes del primer año de una institución secundaria publica en la ciudad de Santa Rosa, El Oro, Ecuador. El método mixto fue aplicado, el cual involucra enfoques cuantitativos y cualitativos. Los instrumentos usados para la recolección de datos fueron la aplicación de cuestionarios para estudiantes y para la profesora de inglés cuyo propósito era recolectar sus percepciones acerca de las dificultades del idioma inglés, entrevistas semi estructuradas para obtener opiniones de los estudiantes acerca de sus experiencias usando el segundo idioma y observaciones de clases para analizar información y compararla con los instrumentos aplicados. Finalmente, los resultados indicaron que los factores lingüísticos como falta de vocabulario, influencia del idioma español, problemas relacionados con la pronunciación y gramática eran los principales factores que afectaban el conocimiento de los estudiantes. También, el estudio reveló que los factores emocionales que afectaban las destrezas orales de los estudiantes eran miedo, nervios y preocupación acerca del conocimiento gramatical.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133470.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.