Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33770
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Lapo Garrido, Cindy Tatiana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Lapo Garrido, C. T. Quiñonez Beltrán, A. L. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33770
Abstract: Abstract:The purpose of this research was to determine the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face classes This study was carried out in a public educational institution located in Macara, Loja. The sample consisted of 40 students, 23 men and 17 women with ages between 16 and 17 years old, as well as their English teacher. During the investigation, a mixed method, that is, quantitative and qualitative data were collected and analyzed. The research techniques used were survey, class observation and interview semi-structured and the instruments were questionnaires and observation sheets. The findings revealed that both linguistic and emotional factors influence considerably on students' oral communication skills. However, linguistic factors, particularly pronunciation, language interference Maternal, vocabulary and precision, are the ones that most influence these skills. It was also determined that the emotional factors of worry, fear and anxiety significantly influence the speaking skills of students.
Description: Resumen: El propósito de esta investigación fue determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de bachillerato en clases presenciales. Este estudio se llevó a cabo en una institución educativa pública ubicada en Macará, Loja. La muestra constó de 40 estudiantes, 23 hombres y 17 mujeres con edades entre 16 y 17 años, así como su docente de inglés. Durante la investigación se aplicó un método mixto, es decir, se recolectaron y analizaron datos cuantitativos y cualitativos. Las técnicas de investigación empleadas fueron encuesta, observación de clases y entrevista semiestructurada y los instrumentos fueron los cuestionarios y fichas de observación. Los hallazgos revelaron que tanto los factores lingüísticos como los emocionales influyen considerablemente en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Sin embargo, los factores lingüísticos, particularmente la pronunciación, la interferencia de la lengua materna, el vocabulario y la precisión, son los que más influyen en dichas habilidades. También se determinó que los factores emocionales de preocupación, miedo y ansiedad influyen significativamente en las habilidades del habla de los alumnos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133474.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.