Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33772
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo Naranjo Solís, Mónica Cecilia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Naranjo Solís, M. C. Espinosa Jaramillo, F. O. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33772 |
Abstract: | Abstract:Despite the efforts implemented in recent decades, in Ecuador, the teaching and learning English as a Foreign Language (EFL) remain poor in terms of to the oral performance of the students. The purpose of this study is to explore the linguistic and emotional factors that influence oral communication skills in Secondary students' English in face-to-face learning environments. The sample consisted of two English teachers and fifty-eight first and second grade students year of high school from a private educational institution located in Quito, Ecuador. Applied a mixed method approach that integrated quantitative and qualitative methodology. The data were collected through four instruments, class observation sheet, student questionnaire, teacher questionnaire and six semi-structured interviews. The The study findings revealed that among linguistic factors such as pronunciation and L1 interference influence oral dexterity. However, emotional factors such as Fear and motivation have a significantly greater influence on the abilities of oral communication of students. |
Description: | Resumen: A pesar de los esfuerzos implementados en las últimas décadas, en Ecuador, la enseñanza y el aprendizaje del inglés como lengua extranjera (EFL) siguen siendo deficiente en cuanto al desempeño oral de los estudiantes. El presente estudio tiene como propósito explorar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial. La muestra consistió en dos profesores de inglés y cincuenta y ocho estudiantes de primero y segundo año de bachillerato de una institución educativa privada ubicada en Quito, Ecuador. Se aplicó un enfoque de método mixto que integró metodología cuantitativa y cualitativa. Los datos fueron recolectados mediante cuatro instrumentos, hoja de observaciones de clase, cuestionario del alumno, cuestionario del docente y seis entrevistas semiestructuradas. Los hallazgos del estudio revelaron que entre los factores lingüísticos como la pronunciación y la interferencia L1 influyen en la destreza oral. No obstante, los factores emocionales como el miedo y la motivación tienen una influencia significativamente mayor en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133477.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.