Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33776
Title: Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Ramón Labanda, Efitha Irene
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Ramón Labanda, E. I. Morocho Cuenca, E. L. (2023) Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33776
Abstract: Abstract: In learning English as a foreign language, oral production is considered a of the most important skills that students should master; However, for For many of them this represents a great challenge. For this reason, the aim of this study is to identify the factors that influence oral communication skills in English of high school students in face-to-face Ecuadorian learning environments. The participants were 43 students and a first-year high school English teacher from a school located in the Saraguro canton of the Province of Loja. This study was carried out using a mixed approach, which involves the use of quantitative methods such as qualitative. The instruments to collect the information were questionnaires of students, a questionnaire for the teacher, observation sheets and a questionnaire for carry out the interviews. Regarding the results, this study revealed that the factors that interfere with students' oral communication are both linguistic and emotional. With respect to linguistic factors, language transfer, use of vocabulary and poor pronunciation are the most prominent ones that hinder the performance of students' speaking skills. While fear, lack of confidence and Anxiety are the emotional factors that cause the greatest impact on oral communication of English in students.
Description: Resumen:En el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, la producción oral es considerada una de las habilidades más importantes que los estudiantes deberían dominar; sin embargo, para muchos de ellos esto representa un gran desafío. Por esta razón, el objetivo de este estudio es identificar los factores que influyen en las habilidades de la comunicación oral del inglés de estudiantes de bachillerato en entornos de aprendizaje presencial Ecuatorianos. Los participantes fueron 43 estudiantes y un profesor de inglés de primer año de bachillerato de un colegio ubicado en el cantón Saraguro de la Provincia de Loja. Este estudio se llevó a cabo utilizando un enfoque mixto, el cual involucra el uso de los métodos cuantitativo como cualitativo. Los instrumentos para recolectar la información fueron, cuestionarios de estudiantes, un cuestionario para el docente, fichas de observaciones y un cuestionario para llevar a cabo las entrevistas. En cuanto a los resultados, este estudio reveló que los factores que interfieren en la comunicación oral de los estudiantes son tanto lingüísticos como emocionales. Con respecto a los factores lingüísticos, la transferencia del idioma, el uso del vocabulario y la mala pronunciación son los más destacados que dificultan el desempeño de las habilidades del habla de los estudiantes. Mientras que el miedo, la falta de confianza y la ansiedad son los factores emocionales que causan un mayor impacto en la comunicación oral del inglés en los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133482.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.