Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33778
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Vallejo Martínez, David Ismael
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Vallejo Martínez, D. I. Vargas Saritama, A. B. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33778
Abstract: Abstract:The purpose of this research is to determine the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments. The applied methodology is a mixed method with qualitative and quantitative approaches using research instruments such as student questionnaire applied to 42 people, 1 teacher questionnaire applied to the teacher in charge, semi-structured interview conducted with 5 random students, and a record of observation for the observation of the speech class, all these tools are applied in the same order described above. The participants of this research They are 1st BGU secondary students with a B2 level of English from a private school in the Quito city. The results obtained in this study show that the factors emotional such as being afraid of making mistakes, worrying about not being understood when speak English and worry about using the grammar correctly present more challenges and influence to a greater extent the oral communication skills of students. that linguistic factors in general.
Description: Resumen: El propósito de esta investigación es determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial. La metodología aplicada es un método mixto con enfoques cualitativos y cuantitativos utilizando instrumentos de investigación como cuestionario de estudiantes aplicado a 42 personas, 1 cuestionario de docente aplicado al docente a cargo, entrevista semiestructurada realizada a 5 estudiantes al azar, y una ficha de observación para la observación de la clase de oratoria, todas estas herramientas se aplicaron en el mismo orden descrito anteriormente. Los participantes de esta investigación son estudiantes de secundaria de 1° BGU con nivel B2 de inglés de un colegio privado de la ciudad de Quito. Los resultados obtenidos en este estudio demuestran que los factores emocionales como tener miedo a cometer errores, preocuparse por no ser entendidos cuando hablan en inglés y preocuparse por usar la gramática correctamente, presentan más desafíos e influyen en mayor medida en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. que los factores lingüísticos en general.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133487.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.