Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33797
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Puglla Macas, Viviana Elizabeth
Guañuna Coyago, Katherine Pamela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Guañuna Coyago, K. P. Puglla Macas, V. E. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33797
Abstract: Abstract:The purpose of the research entitled "Systematization of Pedagogical Experiences" is disseminate knowledge and learning obtained through teaching practice as teachers in training, in order to strengthen and consolidate teaching skills of English as a foreign language. The study focuses on helping trainee teachers to gain experience in teaching, and focuses on the detailed analysis of experiences acquired through various practice courses. The methodological approach is based on two aspects: as observers and as main teachers, observing classes, elaborating lesson plans, executing them and reflecting on them. ten were prepared lessons for primary and secondary school students, then examined from four perspectives: planning, linguistic aspects, learning management and methodology. The The results indicate that the systematization of pedagogical experiences is essential to know how to act in a real context, since it offers teachers in training the experience necessary to become dedicated full-time professionals. In addition, the lesson planning process was helpful in controlling the time spent class and avoid distractions.
Description: Resumen: El propósito de la investigación titulada "Sistematización de Experiencias Pedagógicas" es difundir el conocimiento y aprendizaje obtenido a través de la práctica docente como profesores en formación, con el fin de fortalecer y consolidar las habilidades de enseñanza del inglés como lengua extranjera. El estudio se centra en ayudar a profesores en formación a adquirir experiencia en enseñanza, y se enfoca en el análisis detallado de experiencias adquiridas a través de varios cursos de práctica. El enfoque metodológico se basa en dos aspectos: como observadores y como maestros principales, observando clases, elaborando planes de lecciones, ejecutándolos y reflexionando sobre ellos. Se prepararon diez lecciones para estudiantes de primaria y secundaria, luego se examinaron desde cuatro perspectivas: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. Los resultados indican que la sistematización de las experiencias pedagógicas es fundamental para saber cómo actuar en un contexto real, ya que ofrece a profesores en formación la experiencia necesaria para convertirse en dedicados profesionales a tiempo completo. Además, el proceso de planificación de lecciones resultó útil para controlar el tiempo de clase y evitar distracciones.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133501.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.