Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33828
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Jiménez Flores, Flor Estefany |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Jiménez Flores, F. E. Paredes Zúñiga, F. M. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33828 |
Abstract: | Abstract: This study focuses on the factors that influence oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments in Ecuador. Analyzes the linguistic and emotional factors involved in the development of the ability spoken, what are the inconveniences experienced by English learners as foreign language in oral communication. The present investigation studied the performance of students in the ability to speak and the main factors facing the oral communication. The sample consisted of forty students participating in the public school of El Quinche, province of Pichincha. The instruments used in this investigation were: a survey of students, a survey of teachers of the same year school, a class observation format to complement the investigation, and a survey applied to 5 students on the use of speech in the English language and the main linguistic and emotional challenges they face in learning. The results determined that students have many problems producing language spoken due to linguistic and emotional difficulties and the main factors that influence oral communication during English classes in Ecuador. |
Description: | Resumen: Este estudio se enfoca en los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador. Analiza los factores lingüísticos y emocionales que intervienen en el desarrollo de la habilidad hablada, cuáles son los inconvenientes que experimentan los estudiantes de inglés como lengua extranjera en la comunicación oral. La presente investigación estudió el desempeño de los estudiantes en la habilidad de hablar y los principales factores que enfrenta la comunicación oral. La muestra estuvo conformada por cuarenta estudiantes participantes del colegio público de El Quinche, provincia de Pichincha. Los instrumentos utilizados en esta investigación fueron: una encuesta a estudiantes, una encuesta a docentes del mismo año escolar, un formato de observación de clase para complementar la investigación, y una encuesta aplicada a 5 estudiantes sobre el uso del habla en el idioma inglés y el principales desafíos lingüísticos y emocionales que enfrentan en el aprendizaje. Los resultados determinaron que los estudiantes presentan muchos problemas para producir el lenguaje hablado debido a las dificultades lingüísticas y emocionales y los principales factores que influyen en la comunicación oral durante las clases de inglés en Ecuador. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133538.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.