Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33881
Title: | Factors that influence high school students' english oral communication skills in ecuadorian face to-face learning environment |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Nieto Gómez, Santiago |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Nieto Gómez, S. Toro Gallardo, L. V. (2023) Factors that influence high school students' english oral communication skills in ecuadorian face to-face learning environment [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33881 |
Abstract: | Abstract: One of the most important goals of studying English as a foreign language is to be able to communicate fluently in spoken English. Nonetheless, improving speaking is a quite complex task for EFL learners. Therefore, the present study, conducted in a public high school in Zamora, Ecuador, aimed to explore the linguistic and emotional factors that influence high school students' EFL oral communication skills in face-to-face environments. The sample consisted of 41 participants, 40 of whom were EFL students in their second year of high school and their EFL teacher. The research approach employed throughout this study was a mixed method, and the data collection techniques were survey, semi-structured interview, and class observations. The results revealed that both linguistic and emotional factors influence EFL learners oral communication skills. However, linguistic factors were found to affect these skills to a greater degree, particularly the pronunciation aspect. Additionally, the emotional factors of anxiety, nervousness, and worry also influence the speaking skills of a considerable part of learners. |
Description: | Resumen: Uno de los objetivos más importantes de estudiar inglés como lengua extranjera es ser capaz comunicarse con fluidez en inglés. No obstante, para los estudiantes, mejorar sus habilidades orales es una tarea bastante compleja. Por lo tanto, el presente estudio, realizado en un colegio público en Zamora, Ecuador, tuvo como objetivo explorar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de bachillerato en modalidad presencial. La muestra constó de 41 participantes, cuarenta estudiantes de segundo de bachillerato y su profesor de inglés. El enfoque investigativo que se usó fue el método mixto, y las técnicas de recopilación de datos fueron encuesta, entrevista semiestructurada y observaciones de clase. Los resultados revelaron que tanto los factores lingüísticos como los emocionales influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Sin embargo, se encontró que los factores lingüísticos afectan en mayor medida estas habilidades, particularmente el aspecto de pronunciación. Además, los factores emocionales de ansiedad, nerviosismo, y preocupación también influyen las habilidades orales de una parte considerable de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133528.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.