Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/34393
Title: Evaluación de los aprendizajes del Nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes
Authors: Sinchire Castillo, Mónica Marina
Estrella Cueva, María José
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Estrella Cueva, M. J. Sinchire Castillo, M. M. (2023) Evaluación de los aprendizajes del Nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/34393
Abstract: Abstract:The present work has an approach of obtaining information to explain the perception that teachers of the Initial Education Level have about the evaluation of learning during the health emergency, since it is important to know the most relevant aspects of the evaluation, which allows the development of the educational process and its adequacy both of students as teachers to adverse circumstances that may arise at any time. moment; what motivated to choose for the present investigation the Educational Unit "Joaquina Gangotena", from the province of Pichincha, Conocoto parish, with a total of 5 teachers of Initial Education (3 to 5 years); to whom the questionnaire was applied, thus addressing the three moments of the evaluation (beginning, process and end); In addition to the techniques and instruments and the data obtained were processed in the Microsoft Forms application for the respective tabulation, which allowed to visualize that the perception of the teachers in that the evaluation in its three moments is useful to improve and make learning possible in children in Initial Education.
Description: Resumen:El presente trabajo tiene un enfoque de obtención de información para explicar la percepción que tienen los docentes del Nivel de Educación Inicial sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria, ya que es importante conocer los aspectos más relevantes de la evaluación, la cual permite el desarrollo del proceso educativo y su adecuación tanto de estudiantes como docentes a las circunstancias adversas que pueden surgir en cualquier momento; lo que motivó a escoger para la presente investigación a la Unidad Educativa Joaquina Gangotena , de la provincia de Pichincha, parroquia Conocoto, con un total de 5 docentes de Educación Inicial (3 a 5 años); a quienes se aplicó el cuestionario, atendiendo así los tres momentos de la evaluación (inicio, proceso y final); además de las técnicas e instrumentos y se procesaron los datos obtenidos en la aplicación Microsoft Forms para la respectiva tabulación, lo que permitió visualizar que la percepción de los docentes en que la evaluación en sus tres momentos es de utilidad para mejorar y hacer posible el aprendizaje en los niños en Educación Inicial.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133567.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.