Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/35305
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
De la Cruz Figueroa, Emily Jeanella
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: De la Cruz Figueroa, E. J. Nesterenko, N. A. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/35305
Abstract: Abstract: As a research topic, a systematization of pedagogical experiences was carried out in the foreign language teacher training program, the objective was to describe and analyze the process of experiences in educational practices and observe the learning that is obtained from these, these practices were carried out in a school in Quito, Ecuador to primary, and for secondary, six students of the same age met to receive classes. Due to the pandemic, this entire process was done online. This systematization began with the investigation of various topics related to the learning a foreign language. During this process, the tools used were the analysis of the population and the study plans that were executed. The same way, planning, linguistic aspects, time management and methodology of lesson plans and implementation to observe the strengths and weaknesses to improve. In conclusion, this systematization project was carried out to demonstrate how the planning, linguistic aspects, time management and methodology help teachers to achieve the objectives set in each lesson.
Description: Resumen: Como tema de investigación se realizó una sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de la lengua extranjera, el objetivo fue describir y analizar el proceso de experiencias en las prácticas educativas y observar los aprendizajes que se obtuvo de estas, dichas prácticas se realizaron en una escuela en Quito, Ecuador para primaria, y para secundaria, seis alumnos de la misma edad se reunieron para recibir clases. Debido a la pandemia, todo este proceso se realizó en línea. Esta sistematización inició con la investigación de diversos temas relacionados con el aprendizaje de una lengua extranjera. Durante este proceso, las herramientas utilizadas fueron el análisis de la población y los planes de estudio que se ejecutaron. De igual manera, se reflexionó la planificación, aspectos lingüísticos, manejo del tiempo y metodología de planes de clases e implementación para observar las fortalezas y debilidades para mejorar. En conclusión, este proyecto de sistematización se llevó a cabo para demostrar cómo la planificación, aspectos lingüísticos, manejo del tiempo y metodología ayudan a los docentes a lograr los objetivos planteados en cada lección.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133570.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Lengua y Literatura



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.