Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/36951
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Vargas Saritama, Alba Bitalina Guerra Vinueza, Fabricio Johan |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Guerra Vinueza, F. J. Vargas Saritama, A. B. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/36951 |
Abstract: | Abstract: There are linguistic and emotional factors that affect learning English as a Foreign Language, especially the oral communication skills, so the purpose of this research is to investigate which linguistic (vocabulary, grammar, pronunciation, fluency/accuracy, and mother tongue interference) or emotional factors (anxiety, fear, lack of confidence, willingness, and motivation) influence the most to high school students' English oral communication skills in time of face-to-face learning. This research is approached through the mixed method, with a sample of 49 senior high school students, and an English teacher at a public high school in the south of Quito. Data was collected through the use of questionnaires, interviews, and observations. The findings showed that linguistic factors are the ones that most influence the oral communication skills in English of high school students, with grammar being the main problem of students. Meanwhile, the fear of making mistakes was one of the emotional factors that affect the most EFL students' speaking performance. |
Description: | Resumen: Existen factores lingüísticos y emocionales que afectan el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, especialmente las habilidades de comunicación oral, por lo que el propósito de esta investigación es investigar qué factores lingüísticos (vocabulario, gramática, pronunciación, fluidez/exactitud e interferencia de la lengua materna) o factores emocionales (ansiedad, miedo, falta de confianza, voluntad y motivación) son los que más influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de colegio en el aprendizaje presencial. Esta investigación se aborda a través del método mixto, con una muestra de 49 estudiantes de secundaria, y un profesor de inglés de un colegio público ubicado al sur de Quito. Los datos fueron recolectados a través del uso de cuestionarios, entrevistas, y observaciones. Los resultados mostraron que los factores lingüísticos son los que más influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria, siendo la gramática el principal problema de los estudiantes. Mientras que, el miedo a cometer errores fue uno de los factores emocionales que más afectaron el desempeño oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133638.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.