Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/36964
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Ulehlova, Eva Cadena Montenegro, Lisethe Marina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Cadena Montenegro, L. M. Ulehlova, E. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/36964 |
Abstract: | Abstract: This research aimed at identifying linguistic and emotional factors that influence the English oral communication skills of high school students in face-to-face learning environments in Ecuador. The methodology used was a mixed method approach combining qualitative and quantitative methods. The sample consisted of 40 students in the first year of the Unified General High School a public institution in the city of Tulcán, Ecuador. The instruments used were a questionnaire addressed to teachers and students, through which the linguistic and emotional factors that influence oral communication skills were examined and analyzed, while for the semi-structured interview addressed to the students, 5 students were chosen to answer a series of questions that allowed to know the factors that affected students oral communications skills. Finally, 3 listening and speaking classes were observed to know if the students presented linguistic and emotional difficulties. The results reveal that emotional factors were the most influential, the fear of making errors the most common in each class, which reduced students oral participation. |
Description: | Resumen: Esta investigación tuvo como objetivo identificar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador. Se utilizó un enfoque de método mixto que combina métodos cualitativos y cuantitativos. La muestra estuvo conformada por 40 estudiantes del primer año de Secundaria General Unificada una institución pública de la ciudad de Tulcán, Ecuador. Los instrumentos utilizados fueron un cuestionario dirigido a docentes y estudiantes, a través del cual se examinaron y analizaron los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral, mientras que para la entrevista semiestructurada dirigida a los estudiantes se escogieron 5 estudiantes para responder una serie de preguntas. preguntas que permitieron conocer los factores que inciden en las habilidades comunicativas orales de los estudiantes. Finalmente, se observaron 3 clases de escucha y habla para saber si los estudiantes presentaban dificultades lingüísticas y emocionales. Los resultados revelan que los factores emocionales fueron los más influyentes, siendo el miedo a cometer errores el más común en cada clase, lo que disminuyo la participación oral de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133640.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.