Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37090
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Ochoa Cueva, César Augusto Fárez Torres, Diego Fernando |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Fárez Torres, D. F. Ochoa Cueva, C. A. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37090 |
Abstract: | Abstract: This study aimed to determine which linguistic and emotional factors influence the oral communication skills of high school students in face-to-face learning environments. This investigation was conducted at a high school in the province of Azuay and employed a mixed method, which includes both quantitative and qualitative approaches. The sample of this study comprised forty first-year senior high school students and their EFL teacher. The instruments used during the data collection stage were a students' questionnaire, a teachers questionnaire, a semi-structured interview, and an observation sheet. In addition, it was found that the interference of the mother tongue was the most influential linguistic factor and the lack of self-confidence was the emotional factor that most influences students when speaking in English. Comparing linguistic and emotional factor, it could be seen that the latter had the greatest impact on the oral communication skills of the students. |
Description: | Resumen: Este estudio tuvo como objetivo determinar qué factores lingüísticos y emocionales influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial. Esta investigación se realizó en un colegio de la provincia del Azuay y empleó un método mixto que incluye los enfoques tanto cuantitativos como cualitativos. La muestra constó de cuarenta estudiantes de primero de bachillerato y su profesor de inglés. Los instrumentos utilizados fueron un cuestionario para estudiantes, un cuestionario para docentes, una entrevista semiestructurada y una ficha de observación. Además, se encontró que la interferencia de la lengua materna fue el factor lingüístico más influyente y la falta de confianza en uno mismo fue el factor emocional que más influye en los estudiantes al momento de hablar en inglés. Comparando el factor lingüístico y el emocional, se pudo ver que este último tuvo el mayor impacto en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133716.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.