Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37163
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Landívar Fernández de Córdova, María Isabel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Landívar Fernández de Córdova, M. I. Paredes Zúñiga, F. M. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37163
Abstract: Abstract: The most challenging skills to achieve in learning English are the ones related to oral communication: Reading and Writing have always been a priority for teaching English, sometimes even neglecting the learning and practice of listening and speaking. This study focuses on describing the factors that affect students' oral production in a face-to-face learning environment. The research was carried out in a public school on the outskirts of Quito, Province of Pichincha. The participants of this study were senior high school students from two classes of 2nd Grade of BGU (Bachillerato General Unificado) and one teacher. The research used mixed methods designs. The techniques used for collecting the information were surveys, interviews, and class observations. After the due process of the study and the data analysis, it was concluded that emotional factors, mainly anxiety, and fear were the most common difficulties for students when speaking in English. Besides, it was determined that even if students have enough knowledge of the linguistic factors of the language, the emotional factors have a strong and direct influence on the students oral communication outcome.
Description: Resumen: Una de las áreas más difíciles de dominar mientras se aprende inglés son las habilidades de comunicación oral. La lectura y la escritura siempre han sido una prioridad para quienes enseñan Inglés, incluso descuidando a veces el aprendizaje y la práctica de la comprensión y expresión oral. Este estudio está enfocado en realizar una descripción de los factores que afectan la producción oral del alumno en un entorno de aprendizaje presencial. El estudio se realizó en un colegio público de las afueras de Quito, Provincia de Pichincha. Los participantes de este estudio fueron estudiantes de bachillerato, de dos clases de 2º BGU (Bachillerato General Unificado) y un profesor. La investigación uso un modelo mixto de investigación. Los instrumentos utilizados para recoger la información fueron encuestas, entrevistas y observaciones de clase. Después de realizar el debido proceso de estudio y análisis de la información, se concluyó que los factores emocionales, principalmente la ansiedad y el miedo era la dificultad más común que tenían los estudiantes al hablar en inglés. Adicionalmente se pudo determinar que incluso cuando los estudiantes tienen suficiente conocimiento de los factores lingüísticos del lenguaje, los factores emocionales tienen una fuerte y directa influencia en el resultado de la producción oral del estudiante.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133788.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.