Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37166
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Apolo Román, Karelis del Cisne
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Apolo Román, K. D. C. Salcedo Viteri, K. S. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37166
Abstract: Abstract: This study incorporates the systematization of pedagogical experiences in the English as a foreign language (EFL) teachers' training program made in Zaruma city. The fundamental purpose of this work is to describe, analyze and the educational, didactic, and linguistic field of EFL teaching. This work is based on two phases of the pre-professional practices; the first deals with ten observed classes in General Basic Education and Bachillerato meanwhile, the second refers to the practice as a main teacher in which ten lesson plans were developed and then were done with students enrolled in Basic Education and in Bachillerato. Eleven EFL teachers and sixty students were taken as a sample for this study. All these classes were analyzed and reflected based on: planning, linguistic aspects, learning management, and methodology. The study concluded that effective planning plays a crucial role in guiding teachers regarding the "what" and "how" of teaching, as well as the sequence in which content is presented. This is because a well-structured plan serves as a map that teachers can follow to ensure effective delivery of the curriculum.
Description: Resumen: Este estudio incorpora la sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación de docentes de EFL realizado en línea, en ciudad Zaruma debido a la pandemia del COVID-19. El propósito es analizar, reflexionar y proponer ideas innovadoras en el campo educativo, didáctico y lingüístico de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Este trabajo se basa en dos fases; en el primero son diez clases observadas en Educación General Básica y Bachillerato en la materia práctica 1; en la segunda fase como docente principal fueron diez planes realizadas y dirigidos con alumnos de educación básica y en bachillerato en prácticas preprofesionales 1 y 2. Once docentes de inglés como lengua extranjera y sesenta alumnos fueron tomado como muestra para este estudio. Todas estas clases fueron analizadas y reflexionadas considerando los siguientes aspectos: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. El estudio concluyó que la planificación fue el aspecto más importante para orientar a los docentes en qué y cómo enseñar y seguir un orden al presentar los contenidos porque el plan actúa como un mapa para los docentes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133794.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.