Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCamacho Minuche, Gina Karinaes_ES
dc.contributor.authorRamirez Cox, Leyberth Jeanpierrees_ES
dc.date.accessioned2023-03-21T13:03:08Z-
dc.date.available2023-03-21T13:03:08Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationRamirez Cox, L. J. Camacho Minuche, G. K. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37167es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1359322es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133795.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: En Ecuador los estudiantes muestran un bajo dominio del inglés desde hace varios años atrás. Con el objetivo de identificar los factores linguísticos y los emocionales que afectan las destrezas de inglês de los aprendices especialmente las destrezas de comunicación oral, se aplicó una investigación utilizando el método mixto que incluye enfoques cuantitativos y cualitativos. Los participantes incluyeron 40 estudiantes y su profesora de un colegio en el Coca, Ecuador. Durante el estudio se usaron cuestionarios, fichas de observación y entrevistas semi-estructuradas para recolectar tanta informacion útil como sea posible con el objetivo de responder las tres preguntas principales. Los resultados encontrados en este estudio muestran que los factores linguísticos y emocionales tienen un efecto notable en el rendimento de los estudiante al hablar. Los principales factores linguísticos que afectan las habilidades orales de los estudiantes son mala pronunciacion, carência de fluidez y precisión y un bajo dominio en vocabulario y gramática. Respecto a los factores emocionales la disposición, ansiedad, miedo, falta de confianza y de motivación tienen un mayor impacto en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes.es_ES
dc.description.abstractAbstract: In Ecuador, learners show a low English proficiency level since several years ago. In order to identify both linguistic and emotional factors that affect learners English skills especially their oral communication skills, a research study using the mixed method which includes both quantitative and qualitative approaches was applied. The participants included 40 students at a high school in Coca, Ecuador and their teacher. Throughout the study, questionnaires for the teacher and the students, observation sheets, and semi structured interviews to collect as much useful information as possible in order to answer the three target questions were used. The results found on this study show that both linguistic and emotional factors have a noticeable effect on learners performance when speaking. The main linguistic factors affecting learners speaking skills are mispronunciation, lack of fluency and accuracy and a low proficiency in vocabulary and grammar. Regarding emotional factors, willingness, anxiety, fear, lack of confidence and lack of motivation have a major impact on learners oral communication skills.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learninges_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.