Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37386
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedeses_ES
dc.contributor.authorVásquez Rivadeneira, Joseph Leees_ES
dc.date.accessioned2023-03-29T15:21:43Z-
dc.date.available2023-03-29T15:21:43Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationVásquez Rivadeneira, J. L. Solano Jaramillo, L. M. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37386es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1359542es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134017.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio titula la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria. El propósito de este estudio fue comprender cómo la retroalimentación de maestros y compañeros juega un papel en la mejora de las habilidades de escritura de los estudiantes. La muestra escogida estuvo conformada por 30 estudiantes del primer bachillerato de una institución privada. Este estudio siguió un enfoque de método mixto con métodos cuantitativos y cualitativos. Los principales instrumentos utilizados fueron ocho párrafos escritos por estudiantes sobre diferentes temas para identificar errores sintácticos, morfológicos y semánticos de los estudiantes, rúbricas, encuestas y una lista de verificación. Los datos recogidos se tabularon en una tabla de Excel para el análisis de los resultados obtenidos. Los hallazgos del estudio indican que los estudiantes inicialmente carecían de una comprensión de la organización de textos que mejoró con el tiempo con la ayuda de la retroalimentación dada a los estudiantes para mejoraren ciertos aspectos de la escritura y redujo la cantidad de errores sintácticos, morfológicos y semántico.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study titled peer correction and teacher feedback in improving writing skills in high school students. The purpose of this study was to understand how feedback from teachers and peers plays a role in improving students' writing skills. The chosen sample consisted of 30 students from the first baccalaureate of a private institution. This study followed a mixed method approach with quantitative and qualitative methods. The main instruments used were eight paragraphs written by students on different topics to identify students' syntactic, morphological, and semantic errors, rubrics, surveys, and a checklist. The data collected was tabulated in an Excel table for the analysis of the results obtained. The study findings indicate that students initially lacked an understanding of text organization that improved over time with the help of feedback given to students to improve certain aspects of writing and reduced the number of syntactic, morphological, and semantic.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.