Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37530
Title: Educaplay, en la enseñanza de la expresión oral y escrita
Authors: Jumbo Salinas, Gloria Noemí
Zhunio Sánchez, Elva Verónica
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Zhunio Sánchez, E. V. Jumbo Salinas, G. N. (2023) Educaplay, en la enseñanza de la expresión oral y escrita [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37530
Abstract: Abstract:Considering Educaplay as an ICT tool, it serves to create activities that students in the fifth year of Basic will use, which will allow them to acquire learning related to the use of language elements such as: nouns, adjectives, verbs, pronouns and articles, information that will be assimilated due to the interaction of multimedia elements of the activities, making the learning more significant, making the students improve in the creation of literary, non-literary as well as school and daily texts. The Educaplay digital tool contains interactive multimedia elements, such as: videos, audios and images, which is what most captures the attention of students in the educational process of the specified topics of the area in question, which also constitute the dependent variable linked to the independent. To finish this work, the proposal on training based on workshops for the teachers involved in the research carried out was developed, which allowed us to obtain results that guided the conclusions and recommendations of this important project, which will favor the pedagogical practice of the teachers of the selected educational center.
Description: Resumen: Educaplay considerándosela como una herramienta TIC, sirve para la creación de actividades que utilizarán los estudiantes del quinto año de Básica, lo que les permitirá adquirir aprendizajes relacionadas al uso de elementos de la lengua tales como: sustantivos, adjetivos, verbos, pronombres y artículos, información que será asimilada debido a la interacción de elementos multimedia de las actividades, haciendo que los aprendizajes sean más significativos, logrando que los educandos mejoren en la creación de textos literarios, no literarios así como escolares y cotidianos. La herramienta digital Educaplay contiene elementos multimedia interactivos, tales como: videos, audios e imágenes que es lo que más capta la atención de los estudiantes en el proceso educativo de los temas especificados del área en mención, que a más constituyen la variable dependiente vinculada a la independiente. Para finalizar este trabajo, se desarrolló la propuesta sobre capacitación en base a talleres a los docentes involucrados en la investigación realizada, misma que nos permitió obtener resultados que orientaron el planteamiento de conclusiones y recomendaciones de este importante proyecto, mismo que favorecerá la práctica pedagógica de los docentes del centro educativo seleccionado.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134116.TITN.
Appears in Collections:MAESTRÍA EN EDUCACIÓN, MENCIÓN GESTIÓN DEL APRENDIZAJE MEDIADO POR TIC



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.