Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37565
Title: Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones
Authors: Sánchez Burneo, Verónica Patricia
Iza Flores, Cynthia Ashly
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Iza Flores, C. A. Sánchez Burneo, V. P. (2023) Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37565
Abstract: Abstract: The general objective of this study focused on assessing the influence of training on Entrepreneurship for the development of entrepreneurial intention in entrepreneurs Ecuadorians, which was carried out with the search for information on websites reliable, where causes and effects generated in entrepreneurship at the national level were investigated. worldwide, in Latin America, and in Ecuador, determining the methods applied, the importance in local and national society, among others. In this research we used a qualitative methodological route, inductive approach, cross section, implementing the use of techniques such as the interview, with the support of a questionnaire of questions related to the study variables, which was applied to two people entrepreneurs. Among the results of the investigation, it was highlighted that of the people entrepreneurs who were interviewed, the youngest is still in his period of academic training, which allows it to comply more effectively with the expectations that their clients have, and in the same way to add new services innovators, thereby transforming education into a competitive advantage in the sector.
Description: Resumen: El objetivo general de este estudio se centró en valorar la influencia de la formación en emprendimiento para el desarrollo de la intención empresarial en emprendedores ecuatorianos, lo cual se efectuó con la búsqueda de información en sitios web confiables, donde se investigó causas y efectos generados en emprendimiento a nivel mundial, en Latinoamérica, y en Ecuador, determinando los métodos aplicados, la importancia en la sociedad local y nacional, entre otros. En esta investigación se utilizó una ruta metodológica cualitativa, enfoque inductivo, corte transversal, implementando el uso de técnicas como la entrevista, con el soporte de un cuestionario de preguntas abiertas relacionadas con las variables de estudio, la cual fue aplicada a dos personas emprendedoras. Entre los resultados de la indagación se resaltó que de las personas emprendedoras que fueron entrevistadas, el más joven aún se encuentra en su período de formación académica, lo cual le permite dar cumplimiento con mayor efectividad a las expectativas que tienen sus clientes, y de igual manera para añadir nuevos servicios innovadores, transformado con ello la educación en una ventaja competitiva en el sector.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134170.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.