Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37646
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Prado Camacho, Martha Magdalena
Guerrón Barahona, Gina Gabriela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Guerrón Barahona, G. G. Prado Camacho, M. M. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37646
Abstract: Abstract: This research focuses on the role of peer correction and the teacher feedback to improve writing skills weakened by Constant changes in educational legislation. Its purpose is to measure the differences and know the effects of each strategy. To achieve this objective, eight students from a private school in Quito. An intervention of eight was applied weeks, in which students were asked to write paragraphs that were reviewed by both teachers and peers. A mixed approach was used that requires qualitative and quantitative research methodologies, in addition to pre-testing and post-test, a survey was applied to the students that measured their perceptions regarding the type of feedback. The main results verify that the correction from peers and feedback given by the teacher, does have a positive effect on improving writing skills. Both were effective However, it is advisable to improve peer correction.
Description: Resumen: La presente investigación se enfoca en el rol de la corrección entre pares y la retroalimentación del docente para mejorar las habilidades de escritura debilitadas por cambios constantes de la legislación educativa. Su finalidad es medir las diferencias y conocer los efectos de cada estrategia. Para lograr este objetivo se evaluó a ocho estudiantes de un colegio privado de Quito. Se aplicó una intervención de ocho semanas, en la que se pidió a los estudiantes que escribieran párrafos que fueron revisados tanto por docentes como por compañeros. Se utilizó un enfoque mixto que requiere metodologías de investigación cualitativas y cuantitativas, además del pre-test y post-test, se aplicó una encuesta a los estudiantes que midió sus percepciones respecto al tipo de retroalimentación. Los principales resultados verifican que la corrección de los compañeros y la retroalimentación dada por el profesor, sí tiene un efecto positivo en la mejora de las habilidades de escritura. Ambos fueron efectivos, sin embargo, es recomendable mejorar la corrección entre pares.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134339.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.