Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSalcedo Viteri, Karina Soledades_ES
dc.contributor.authorSánchez Onofa, Michelle Vivianaes_ES
dc.date.accessioned2023-04-20T17:24:47Z-
dc.date.available2023-04-20T17:24:47Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationSánchez Onofa, M. V. Salcedo Viteri, K. S. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37932es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1360280es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134605.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: La investigación factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial ecuatoriano, tiene como propósito determinar aquellos factores emocionales y lingüísticos e identificar cómo afectan la producción oral de la lengua extranjera en estudiantes de secundaria. Esta investigación fue aplicada en un colegio privado de Quito, y los participantes fueron 40 estudiantes de primero, segundo y tercer año de bachillerato. Esta investigación tuvo un enfoque cualitativo y cuantitativo, por lo que se aplicó el método mixto a través de encuestas, entrevistas y observaciones presenciales de clase para recolectar información crucial sobre factores lingüísticos y emocionales. Se pudo determinar que la falta de vocabulario, el conocimiento limitado de la gramática y la interferencia de la lengua materna, son factores lingüísticos que afectan la comunicación oral; así como también hay factores emocionales como el miedo, la tensión y la ansiedad que también están incidiendo. Se concluye que los estudiantes tienden a pensar primero en español cuando tienen que producir mensajes en la lengua extranjera, por esto el habla es de difícil comprensión ya que presenta errores de transferencia del español al inglés.es_ES
dc.description.abstractAbstract:Research factors that influence oral communication skills in English of high school students in Ecuadorian face-to-face learning environments, Its purpose is to determine those emotional and linguistic factors and to identify how they affect the oral production of the foreign language in high school students. This The research was applied in a private school in Quito, and the participants were 40 first, second and third year high school students. This research had a qualitative and quantitative approach, so the mixed method was applied through surveys, interviews and classroom observations to collect information crucial on linguistic and emotional factors. It was possible to determine that the lack of vocabulary, the limited knowledge of the grammar and the interference of the mother tongue, are linguistic factors that affect the oral communication; as well as there are emotional factors such as fear, tension and the anxiety that are also influencing. It is concluded that students tend to think first in Spanish when they have to produce messages in the foreign language, for this reason speech is difficult to understand as it presents transfer errors from Spanish to English.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environmentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.