Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37974
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
González Vega, Daniel Alexander
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: González Vega, D. A. Nesterenko, N. A. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37974
Abstract: Abstract: The main purpose of this systematization is the analysis and reflection of all the processes of internships developed in this career. In the following work it was possible to analyze and systematize pedagogical experiences in the English teacher training program as foreign language that was carried out in the Educational Unit "City of Latacunga". Around 60 students participated, divided into basic education and high school, with ages between 12 and 18 years. For this, the process was divided into class observation and Teaching classes in both basic education and high school. Then with the information compiled, aspects such as planning, linguistic aspects, the management of the learning and the methodology to know the development of the class. In addition, it was described reflected on the analysis and interpretation of the teaching experience in basic education and baccalaureate, both as an observer and as a teacher. After this, they wrote conclusions and recommendations, and at the end the respective annexes were added. For conclude, teachers in schools should improve their methodologies and plans for each class, considering all aspects such as level, age and abilities.
Description: Resumen: El propósito principal de esta sistematización es el análisis y reflexión de todos los procesos de pasantías desarrollados en esta carrera. En el siguiente trabajo se logró analizar y sistematizar experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de inglés como lengua extranjera que se llevó a cabo en la Unidad Educativa Ciudad de Latacunga . Alrededor de 60 estudiantes participaron, divididos en educación básica y bachillerato, con edades entre 12 y 18 años. Para ello, el proceso se dividió en observación de clases e impartición de clases tanto en educación básica como bachillerato. Luego, con la información recopilada, se analizó aspectos como planificación, aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología para conocer el desarrollo de la clase. Además, se describió y reflexionó el análisis e interpretación de la experiencia docente en educación básica y bachillerato, tanto como observador como docente. Luego de esto, se redactaron conclusiones y recomendaciones, y al final se agregaron los respectivos anexos. Para concluir, los docentes en las escuelas deben mejorar sus metodologías y planes para cada clase, considerando todos los aspectos como el nivel, la edad y las habilidades.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134622.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.