Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38006
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
Torres Calderón, Annette Patricia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Torres Calderón, A. P. Benitez Correa, C. D. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38006
Abstract: Abstract: This work discusses the factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. It is aimed to determine some of the linguistic and emotional factors that influence the English oral communication skills in students in a face-to-face learning environment. It was done in a public institution in Cuenca, Ecuador. A mixed methodology was used. Data was gathered from 40 students and a teacher. The techniques used were observation, survey and interview. The instruments used were observation sheet and questionnaires which allowed the identification of linguistic and emotional factors that influence English oral communication skills of high school students. The most important conclusion is that emotional factors are the ones that most influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments. In this way, emotional factors were associated with fears for different situations related to mastery of the English language that manifests itself through nervousness and anxiety.
Description: Resumen: Este trabajo analiza los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial ecuatorianos. Su objetivo es determinar algunos de los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes en un entorno de aprendizaje presencial. Se realizó en una institución pública de Cuenca, Ecuador. Se utilizó una metodología mixta. Se recolectó información de 40 estudiantes y un docente. Las técnicas utilizadas fueron la observación, la encuesta y la entrevista. Los instrumentos utilizados fueron ficha de observación y cuestionarios los cuales permitieron identificar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria. La conclusión más importante es que los factores emocionales son los que más influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial. De esta forma, los factores emocionales se asociaron con temores por diferentes situaciones relacionadas con el dominio del idioma inglés que se manifiesta a través del nerviosismo y la ansiedad.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134727.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.