Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38013
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Nuñez Mejía, Daniela Yolanda
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Nuñez Mejía, D. Y. Morocho Cuenca, E. L. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38013
Abstract: Abstract:This study refers to the systematization of pedagogical experiences in the training of teachers of English as a foreign language in the city of Zamora. He purpose is to analyze and reflect on the educational, didactic and linguistic field of teaching English as a foreign language. It comprises two phases: class observation of Basic General Education and Baccalaureate during Practicum 1 and practice as a teacher principal during pre-professional internships 1 and 2. The study included 11 teachers from EFL and 105 students. The data was analyzed and reflected considering the planning, linguistic aspects, learning management and methodology. The study found that planning was crucial for the teaching-learning process, but they were used traditional methods such as TPR, Direct, Audio-lingual and Grammar-translation instead of newer approaches like CLIL and TBL. In addition, teachers will demonstrate their dedication creating an effective learning environment using a variety of learning tools multimedia, such as videos, presentations and songs. As a result, students they were involved in the lesson from beginning to end. The results of this study serve as a guide to improve the teaching practices of English as a language foreigner in similar programs.
Description: Resumen: Este estudio se refiere a la sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación de profesores de inglés como lengua extranjera en la ciudad de Zamora. El propósito es analizar y reflexionar en el campo educativo, didáctico y lingüístico de la enseñanza de Inglés como lengua extranjera. Comprende dos fases: la observación de clases de Educación General Básica y Bachillerato durante Practicum 1 y la práctica como profesor principal durante las pasantías preprofesionales 1 y 2. El estudio incluyó a 11 profesores de EFL y 105 estudiantes. Los datos se analizaron y reflexionaron considerando la planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología. El estudio encontró que la planificación era crucial para el proceso de enseñanza-aprendizaje, pero se utilizaron métodos tradicionales como TPR, Direct, Audio-lingual y Grammar-translation en lugar de enfoques más nuevos como CLIL y TBL. Además, los profesores demostrarn su dedicación creando efectivo ambiente de aprendizaje utilizando una variedad de herramientas de multimedia, como son videos, presentaciones y cantos. Como resultado, los estudiantes estuvieron envueltos en la lección desde el comienzo hasta el final. Los resultados de este estudio sirven como guía para mejorar las prácticas de enseñanza de inglés como idioma extrangero en programas similares.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134726.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.