Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38060
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Gómez González, Marcela Tatiana
León Calle, Carlos Ramiro
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: León Calle, C. R. Gómez González, M. T. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38060
Abstract: Abstract: The Systematization of Pedagogical Experiences aims to link the knowledge acquired at university throughout of the educational process with the reality and application of knowledge in the educational field, within the process of learning and teaching English as a foreign language. The internship activities were carried out in two scenarios: first, observations were made to main teachers who taught English to children of basic education, and adolescents from high school; this practice was carried out in a public institution in Cañar city. The second scenario as a main teacher was developed during the COVID 19, complying with biosecurity standards for basic education level, and using technological tools for bachillerato level. The results indicated that the systematization process enabled a critical interpretation of the experiences through their reconstruction, analyzed the intervening factors in the process of pre-professional practices, including how they have been developed and related, obtaining information to the subject, analyzing the experiences in analytical form on the application of methods, techniques, and strategies to confront existing theoretical knowledge and contributing with suggestions for future research.
Description: Resumen: La Sistematización de Experiencias Pedagógicas pretende vincular los conocimientos adquiridos en la universidad a lo largo del proceso educativo con la realidad y aplicación de los conocimientos en el campo educativo, dentro del proceso de aprendizaje y enseñanza del inglés como lengua extranjera. Las actividades de pasantía se realizaron en dos escenarios: primero, se realizaron observaciones a docentes principales que impartían clases de inglés a niños de educación básica, y adolescentes de bachillerato; esta práctica se llevó a cabo en una institución pública. El segundo escenario como docente principal se desarrolló durante la pandemia del COVID 19, cumpliendo con las normas de bioseguridad para el nivel de educación básica, y utilizando herramientas tecnológicas para el nivel de bachillerato. Los resultados indicaron que el proceso de sistematización permitió una interpretación crítica de las experiencias a través de su reconstrucción, analizó los factores intervinientes en el proceso de prácticas pre profesionales, incluyendo cómo se han desarrollado y relacionado, obteniendo información al sujeto, analizando las experiencias en forma analítica sobre la aplicación de métodos, técnicas y estrategias para confrontar los conocimientos teóricos existentes y aportar sugerencias para futuras investigaciones.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134785.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.