Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38078
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Caiza Ortiz, Evelyn Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Caiza Ortiz, E. E. Espinoza Celi, V. S. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38078
Abstract: Abstract: This investigation examines the factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. The study was carried out at Nicolas Guillen High School. This is a Public Institution in Quito-Ecuador. The sample selected were 40 students from a second year of bachillerato. Besides, an English teacher participates answering a specific questionnaire for teachers. This is a mixed method research that have collected quantitative and qualitive information. The instruments to collect the information were a student questionnaire, a semi-structured interview that was applied to five students over the forty chosen randomly, a teacher questionnaire, and observation sheet that were used during three English classes. This investigation demonstrated that the factors that most influence in High school students oral communication are linguistic. The linguistic difficulties caused some emotional factors that delay the oral communication in the foreign language either. For example, the lack of vocabulary and grammar make feel students anxious and afraid of making mistakes in their oral communication skill.
Description: Resumen: Esta investigación examina factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador. La investigación se realizó en el colegio Nicolás Guillén . Siendo esta una Institución Pública en Quito-Ecuador. La muestra seleccionada fueron 40 estudiantes de segundo año de Bachillerato General Unificado. Además, una docente de inglés contestó preguntas de un cuestionario para profesores. Esta investigación utilizó el método mixto que recopiló información cuantitativa y cualitativa. Los instrumentos utilizados fueron un cuestionario para estudiantes, una entrevista semi- estructurada para 5 estudiantes, un cuestionario para docentes y fichas de observación de tres clases. Esta investigación demostró que los estudiantes de secundaria tienen mayores dificultades con los factores lingüísticos al hablar inglés. El vocabulario y la gramática son los que más influyen en su comunicación oral. Además, estas dificultades lingüísticas son las que causan dificultades emocionales que disminuyen la producción oral del idioma extranjero. Por ejemplo, la falta de vocabulario y gramática hacen que los estudiantes se sientan ansiosos y temerosos de cometer errores en su destreza en comunicación oral.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134798.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.