Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38122
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Naranjo Aulla, Ana Paulina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Naranjo Aulla, A. P. Espinosa Jaramillo, F. O. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38122
Abstract: Abstract: The development of the current research study Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments has as its main purpose to determine how linguistic and emotional factors influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. This research was carried out in a Public Educational Unit in the Province of Chimborazo. To perform this study, an English teacher and 40 first-year high school students were considered to perform this study. A mixed method approach (qualitative and quantitative) was used; the instruments used to collect the information were surveys, interviews, and class observation worksheets. The collection, description, analysis, and interpretation of the results gathered, showed that emotional factors directly affect more than linguistic factors when a student is developing their English-speaking skills; in fact, the linguistic aspect that affects learners the most is their fear of making mistakes and being teased by their peers, lack of confidence, and anxiety play an important role in learners development of oral communication.
Description: Resumen: El desarrollo del presente estudio de investigación 'Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador' tiene como propósito principal determinar cómo los factores lingüísticos y emocionales influyen en la comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria. habilidades en ambientes de aprendizaje presencial ecuatorianos. Esta investigación se llevó a cabo en una Unidad Educativa Pública de la Provincia de Chimborazo. Para realizar este estudio se consideró un docente de inglés y 40 estudiantes de primer año de secundaria. Se utilizó un enfoque de método mixto (cualitativo y cuantitativo); los instrumentos utilizados para recolectar la información fueron encuestas, entrevistas y fichas de observación de clases. La recopilación, descripción, análisis e interpretación de los resultados obtenidos mostraron que los factores emocionales inciden directamente más que los factores lingüísticos cuando un estudiante está desarrollando sus habilidades de habla inglesa; de hecho, el aspecto lingüístico que más afecta a los alumnos es el miedo a cometer errores y a que sus compañeros se burlen de ellos, la falta de confianza y la ansiedad juegan un papel importante en el desarrollo de la comunicación oral de los alumnos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134846.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.