Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38162
Title: Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: Percepción de los docentes.
Authors: Pardo Ochoa, Diana Verónica
Valencia Bravo, Karla Esther
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Valencia Bravo, K. E. Pardo Ochoa, D. V. (2023) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: Percepción de los docentes. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38162
Abstract: Abstract: The present research titled "Evaluation of the learning of the level of Initial Education during the health emergency: perception of teachers", maintains as its main objective to know the perception that teachers of 5 educational institutions of the Level of Initial Education have on the evaluation of learning during the sanitary emergency. With a qualitative approach, the survey as a data collection technique allowed to know the appreciation of the teachers, in field research with a sample of 5 teachers, who responded to a questionnaire designed in Microsoft forms, this questionnaire helped to collect information related to the three evaluative moments and the evaluation techniques and instruments that were used during the health emergency. In addition, the questionnaire covered: respondents' data, Likert scale and multiple-choice questions, it was conclusively demonstrated through the recorded perception of teachers that the evaluation instruments applied during the sanitary emergency were relevant and allowed to know the state of development of the learning axes of children in initial education during the health emergency.
Description: Resumen: La presente investigación titulada Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes , mantiene como objetivo principal conocer la percepción que tienen los docentes de 5 instituciones educativas del Nivel de Educación Inicial sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria. Con un enfoque cualitativo, la encuesta como técnica de recolección de datos permitió conocer la apreciación de los docentes, en una investigación de campo con una muestra de 5 maestras, quienes respondieron a un cuestionario diseñado en Microsoft forms, este cuestionario ayudó a recabar información relacionada con los tres momentos evaluativos y las técnicas e instrumentos de evaluación que fueron utilizados durante la emergencia sanitaria. Además, el cuestionario abarcó: datos de los encuestados, escala Likert y preguntas de selección múltiple, De forma concluyente se demostró a través de la percepción registrada de los docentes que los instrumentos de evaluación aplicados durante la emergencia sanitaria fueron pertinentes y permitieron conocer el estado de desarrollo de los ejes de aprendizaje de los niños de educación inicial durante la emergencia sanitaria.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134934.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.