Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38198
Title: El uso del celular como herramienta educativa en la asignatura de Cristiana Educación en los estudiantes de 2do año de Bachillerato, Paralelo A.
Authors: González Pulido, Félix José
Vilcacundo Toapanta, Viviana Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Vilcacundo Toapanta, V. E. González Pulido, F. J. (2023) El uso del celular como herramienta educativa en la asignatura de Cristiana Educación en los estudiantes de 2do año de Bachillerato, Paralelo A. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38198
Abstract: Abstract:The arrival of the mobile phone in Latin America has marked a great event for the human and its communication with society, formerly the messages, photos, events and It was difficult to publicize invitations, a reality that is now happening more quickly. Is by Therefore, this research aims to determine the importance of cell phone use as an educational tool in the subject of Christian Education in students 2nd year of Baccalaureate, Paralelo A, of the Private Educational Unit "Santa Mariana de Jesus of the city of Loja" period 2022-2023. Since the present field research and a bibliographic review related to the object of study; the methodology is mixed and the collection of information through questionnaires, reaching the conclusion that at the cell phone is given a communicative and recreational use than pedagogical to the 2nd year of high school. Therefore, this proposal will serve to implement technological tools and pedagogical from the ministry of education to schools and colleges in order to strengthen the use of the cell phone as a device that helps in training, especially in the subject of Christian Education.
Description: Resumen: La llegada del teléfono móvil a Latinoamerica ha marcado un gran acontecimiento para el ser humano y su comunicación con la sociedad, antiguamente los mensajes, fotos, eventos e invitaciones era difícil dar a conocer, realidad que ahora se da con mayor velocidad. Es por ello que esta investigacion tiene por objetivo determinar la importancia del uso del celular como una herramienta educativa en la asignatura de Cristiana Educación en los estudiantes de 2do año de Bachillerato, Paralelo A, de la Unidad Educativa Particular Santa Mariana de Jesús de la ciudad de Loja periodo 2022-2023. Ya que la presente investigación de campo y una revisión bibliográfica relacionada al objeto de estudio; la metodología es la mixta y la recopilación de información por medio de cuestionarios, llegando a la conclusión que al celular se le da un uso comunicativo y recreativo que pedagógico al 2do año de bachillerato. Por lo tanto, esta propuesta servirá para implementar herramientas tecnológicas y pedagógicas desde el ministerio de educación hasta las escuelas y colegios a fin de fortalecer el uso del celular como un dispositivo que ayude en la formación especialmente en la asignatura de Cristiana Educación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134985.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación mención Ciencias Humanas y Religiosas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.