Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38322
Title: | The Use of Strategies to Enhance EFL Learners Writing Skills: A Case Study |
Authors: | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía Narváez Yunga, Viviana Patricia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Narváez Yunga, V. P. Quiñonez Beltrán, A. L. (2023) The Use of Strategies to Enhance EFL Learners Writing Skills: A Case Study [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/38322 |
Abstract: | Abstract: The objective of this research is to analyze the use of strategies to improve the writing skills of students of English as a foreign language. It was carried out in a public institution in the city of Loja with 30 EFL tenth grade students. The information was collected through a pre-test and post-test in which they were asked to write a 80 word paragraph about your last vacation. The results were presented in three tables and analyzed quantitatively and qualitatively. The main findings showed that students improved their writing skills because the strategies helped them They helped to organize and integrate the information in a better way. Furthermore, it was found that spelling, grammar and incorrect word choice errors were the errors of most common scripts, while the incorrect use of connectors, the lack of structure of a paragraph, and incorrect punctuation were the least frequent types of errors. |
Description: | Resumen:La presente investigación tiene como objetivo analizar el uso de estrategias para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Se llevó a cabo en una institución pública de la ciudad de Loja con 30 EFL estudiantes de décimo grado. La información se recopiló a través de un pre-test y post-test en el que pidió que escribieran un párrafo de 80 palabras sobre sus últimas vacaciones. Los resultados se presentaron en tres tablas y se analizaron cuantitativa y cualitativamente. Los principales hallazgos mostraron que los estudiantes mejoraron sus habilidades de escritura porque las estrategias les ayudaron a organizar e integrar la información de una mejor forma. Además, se encontró que los errores de ortografía, gramática e incorrecta elección de palabras, fueron los errores de escritura más comunes, mientras que el uso incorrecto de conectores, la falta de estructura de un párrafo, e incorrecta puntuación fueron los tipos de errores menos frecuentes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=135340.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.