Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/39074
Title: | Niveles de educación financiera en estudiantes universitarios en la ciudad de Loja. Año 2022. Caso UIDE |
Authors: | Salas Tenesaca, Eulalia Elizabeth Jumbo Pardo, Jhuleysi Aracelly |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Jumbo Pardo, J. A. Salas Tenesaca, E. E. (2023) Niveles de educación financiera en estudiantes universitarios en la ciudad de Loja. Año 2022. Caso UIDE [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/39074 |
Abstract: | Abstract: This study aims to evaluate the levels of financial education in students university students of the city of Loja, specifically at the Loja headquarters of the University International of Ecuador (UIDE) during the year 2022. To carry out the investigation, uses a methodology based on the application of an online survey to a total of 268 UIDE university students. The survey covers different aspects related with financial education, such as knowledge of basic financial concepts, ability to prepare a budget, understanding of instruments and services and financial attitudes and behaviors. The results show that the Most of the students are in the age range of 17 to 21 years, being in their mostly women. Furthermore, they also indicate that the majority of students have a level medium level of financial knowledge, and a low level of behavior and attitudes, thus, no respondent obtained a high level in some of the dimensions evaluated. |
Description: | Resumen: Este estudio tiene como objetivo evaluar los niveles de educación financiera en estudiantes universitarios de la ciudad de Loja, específicamente en la sede Loja de la Universidad Internacional del Ecuador (UIDE) durante el año 2022. Para llevar a cabo la investigación, se utiliza una metodología basada en la aplicación de una encuesta en línea a un total de 268 estudiantes universitarios de la UIDE. La encuesta abarca diferentes aspectos relacionados con la educación financiera, como el conocimiento de conceptos financieros básicos, la capacidad de elaborar un presupuesto, la comprensión de instrumentos y servicios financieros, y las actitudes y comportamientos financieros. Los resultados muestran que la mayoría de los estudiantes se encuentran en el rango de edad de 17 a 21 años, siendo en su mayoría mujeres. Además, también indican que la mayoría de los estudiantes tienen un nivel medio de conocimientos financieros, y un nivel bajo en lo que respecta a comportamiento y actitudes, siendo así, que ningún encuestado obtuvo un nivel alto en algunas de las dimensiones evaluadas. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136312.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Finanzas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.