Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/46916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOchoa Cueva, César Augustoes_ES
dc.contributor.authorDomínguez Muela, Viviana Nicolees_ES
dc.date.accessioned2023-09-20T20:33:21Z-
dc.date.available2023-09-20T20:33:21Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationDomínguez Muela, V. N. Ochoa Cueva, C. A. (2023) Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/46916es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1363206es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137268.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente estudio tiene como objetivo investigar los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial ecuatorianos. Para ello, participaron treinta y nueve estudiantes de un colegio privado mixto de Ambato, Ecuador. La muestra incluyó 20 estudiantes de primer año de bachillerato y 19 de segundo. Este estudio utilizó un enfoque de método mixto, que implicó el análisis de datos cualitativos y cuantitativos. Por tanto, el método cuantitativo se utilizó para analizar y describir los datos recogidos del cuestionario de los alumnos. Además, la información se examinó cualitativamente comparándola con los resultados de las observaciones, entrevistas y la revisión bibliográfica. Así, los resultados del estudio revelaron que la mayoría de los alumnos tienen dificultades para pronunciar correctamente el inglés, lo que frecuentemente se debe a discrepancias de pronunciación entre su lengua materna y su lengua meta. Adicionalmente, se constató que a los alumnos les preocupa utilizar correctamente la gramática al hablar, además de sentirse bloqueados, por ello les faltan cosas que decir al hablar en inglés.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present study is aimed at investigating the factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. For this purpose, thirty-nine students from a private co-educational high school in Ambato, Ecuador, participated. The sample included 20 first-year senior high school and 19 second-year senior high school learners. A mixed-method approach was used in this study, which involved the analysis of qualitative and quantitative data. Therefore, the quantitative method was used to analyze and describe the data collected from the students questionnaire. Additionally, the information was examined qualitatively by comparing it with the findings of the observations, interviews, and literature review. Thus, the study findings revealed that most learners find it difficult to have proper English pronunciation, which is often due to pronunciation discrepancies between their mother tongue and their target language. On the other hand, it was found that pupils are worried about using grammar correctly when speaking and feel blocked, so there is a lack of things to say when speaking English.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environmentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.