Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/46926
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Salas Cabrera, Daniel Alejandro |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Salas Cabrera, D. A. Morocho Cuenca, E. L. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/46926 |
Abstract: | Abstract: Since there are different factors that influence the learning of English as a foreign language, it has been proposed to determine the linguistic and emotional factors that influence high school students English oral communication skills in face-to-face learning environments, in a public school in Quito, Ecuador. A mixed method (qualitative and quantitative) was used on 44 senior high school students between 16 and 17 years old who have an A2.2 English level according to the national curriculum, through techniques such as the survey, the interview and direct observation, which have been triangulated through the analysis and contrast between each one of them. It has been obtained that there is a high level of anxiety and concern in students about the reaction of classmates when student makes a mistake, making it difficult to transmit the speech and causing them to block themselves. In conclusion, emotional factors have a bigger impact on oral communication skills than linguistic factors, being the main ones fear and anxiety while speaking. On the other hand, it is suggested that emotional factors have an impact on linguistic skills since some linguistic problems are caused by fear. |
Description: | Resumen: Dado que existen diferentes factores que influyen en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, se ha propuesto determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial, en una escuela pública en Quito, Ecuador. Se aplicó una metodología mixta (cualitativa y cuantitativa) a 44 estudiantes de secundaria entre 16 y 17 años que tienen un nivel de inglés A2.2 según el currículo nacional, a través de técnicas como la encuesta, la entrevista y la observación directa, las cuales han sido trianguladas a través del análisis y contraste entre cada una de ellos. Se ha obtenido que existe un alto nivel de ansiedad y preocupación en los estudiantes por la reacción de los compañeros cuando un estudiante comete un error al hablar, dificultando la transmisión del discurso y provocando que se bloqueen. En conclusión, los factores emocionales tienen un mayor impacto en las habilidades de comunicación oral que los factores lingüísticos, siendo los principales el miedo y la ansiedad al hablar. Por otro lado, se sugiere que los factores emocionales inciden en las habilidades lingüísticas, ya que algunos problemas lingüísticos son provocados por el miedo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137269.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.