Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48558
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo Mendoza Cagua Ivis Arellys |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Mendoza Cagua Ivis Arellys Espinosa Jaramillo, F. O. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48558 |
Abstract: | Abstract: Developing the current study, Factors that Influence High School Students' English Oral Communication Skills in Ecuadorian Face-to-Face Learning Environments, implies that there is a weakness in the development of the target language oral skill. In fact, many students struggle to express themselves in spoken English contexts. Therefore, the objective of this study was to identify which linguistic and emotional factors influence the ability to speak in face-to-face learning environments. Hence, to develop this research, 40 students from a public institution in Imbabura, Ecuador, with ages between 16 and 17 (men and women) participated. In addition, this research used mixed research methods; qualitative and quantitative approaches were used to analyze the data collected through instruments such as student questionnaires, English teacher questionnaires, semi-structured interviews, and an observation sheet. The analysis of the data allowed us to determine that fluency and accuracy, linguistic as well as emotional factors, significantly influence learners oral skill development. |
Description: | Resumen: El desarrollo del estudio actual, Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial en Ecuador, implica que existe una debilidad en el desarrollo de la habilidad oral en el idioma de destino. De hecho, muchos estudiantes luchan por expresarse en contextos de inglés hablado. Por tanto, el objetivo de este estudio fue identificar qué factores lingüísticos y emocionales influyen en la capacidad de hablar en entornos de aprendizaje presencial. Es así que para desarrollar esta investigación participaron 40 estudiantes de una institución pública de Imbabura, Ecuador, con edades entre 16 y 17 años (hombres y mujeres). Además, esta investigación utilizó métodos mixtos de investigación; Se utilizaron enfoques cualitativos y cuantitativos para analizar los datos recopilados a través de instrumentos como cuestionarios para estudiantes, cuestionarios para profesores de inglés, entrevistas semiestructuradas y una hoja de observación. El análisis de los datos nos permitió determinar que la fluidez y la precisión, así como los factores lingüísticos y emocionales, influyen significativamente en el desarrollo de las habilidades orales de los alumnos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137310.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.