Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48595
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Espinoza Celi, Verónica Soledad Caicedo Prado, Erika Lissete |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Caicedo Prado, E. L. Espinoza Celi, V. S. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48595 |
Abstract: | Abstract: The purpose of this study was to analyze the linguistic and emotional factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. This investigation was carried out in a private high school in Santo Domingo. The participants for this study were 40 students from bachillerato level and one English teacher. This is a mixed study that embraces quantitative and qualitative approaches. Collect data was through questionnaires, and an interview addressed for students and teacher. Besides an observation checklist was used in 8 English classes. The results showed that the linguistic factors influence EFL students oral communication, and the most common points such as grammar structure and vocabulary, had a strong influence to affect oral skills. Furthermore, concerning emotional factors, nervousness, anxiety, and the pressure to speak impact negatively on high school students English communication skills. |
Description: | Resumen: El siguiente estudio tiene como objetivo analizar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial ecuatorianos. Esta investigación se llevó a cabo en un colegio secundario privado de Santo Domingo. Los participantes de este estudio fueron 40 estudiantes de nivel bachillerato y un profesor de inglés. Este es un estudio mixto que abarca el enfoque cuantitativo y cualitativo. Para la recolección de datos se aplicaron cuestionarios y una entrevista dirigida a estudiantes y profesores Además se utilizó una lista de observación en 8 clases de inglés. Los resultados mostraron que los factores lingüísticos influyen en la comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera, y que los puntos más comunes, como la estructura gramatical y el vocabulario, tienen una gran influencia en las destrezas orales. Además, en cuanto a los factores emocionales, el nerviosismo, la ansiedad y la presión por hablar influyen negativamente en las habilidades comunicativas en inglés de los estudiantes de secundaria. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137314.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.