Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48598
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Ochoa Cueva, César Augusto
Franco Zarie, Marena Yamel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Franco Zarie, M. Y. Ochoa Cueva, C. A. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48598
Abstract: Abstract: The current research is aimed to identify the linguistic and emotional factors that affect high school students English oral speaking skills. The sample of this research consisted of forty-two anonymous students of first and second year of senior high school in the city of Machala, province of El Oro, Ecuador. A mixed approach of research was used combining the qualitative and quantitative research methods through the application of four instruments used to collect data, forty-two students questionnaires, two teachers questionnaires, five students semi-structured interviews and four students class observation sheets. The analysis was based on the students questionnaire, which had two tables regarding linguistic factors and emotional factors with a four-level Likert-scale for detailed statistical information. The results showed that there was a shared influence by both linguistic and emotional factors according to the remaining highest percentages obtained. However, the highest percentage persisted in the emotional factor of worry about using grammar correctly.
Description: Resumen: La presente investigación tiene como objetivo identificar los factores lingüísticos y emocionales que afectan la competencia del habla del inglés en los estudiantes de secundaria. La muestra de esta investigación consistió en 42 estudiantes anónimos de primer y segundo año de bachillerato de una escuela secundaria en la ciudad de Machala, provincia de El Oro, Ecuador. Los métodos cualitativo y cuantitativo de investigación le dieron un enfoque mixto al presente estudio mediante la aplicación de cuatro instrumentos utilizados para recopilar datos: cuarenta y dos cuestionarios de estudiantes, dos cuestionarios de profesores, cinco entrevistas semiestructuradas de estudiantes y cuatro hojas de observación de clase de estudiantes. El enfoque del análisis se acentuó en el cuestionario de los estudiantes, el cual tenía dos tablas referentes a factores lingüísticos y factores emocionales con una escala Likert de cuatro puntos para mayor información estadística. Los resultados mostraron que hubo una influencia compartida tanto por factores lingüísticos como emocionales según los porcentajes más altos obtenidos. Sin embargo, el porcentaje más alto persistió en el factor emocional de preocupación por el uso correcto de la gramática.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137315.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.