Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48606
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Castillo Cuesta, Luz Mercedes Jaramillo Montalván, Margeth Carolina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Jaramillo Montalván, M. C. Castillo Cuesta, L. M. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/48606 |
Abstract: | Abstract: In Ecuador, an inadequate level of English has been identified among EFL high school students, especially and most palpably in their oral communication abilities. Therefore, the present study conducted in a public high school situated in Piñas, El Oro, Ecuador, aims to explore the factors influencing EFL high school students oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. The participants were 40 EFL learners in their first year of high school from two classrooms, half of them were females and the other half were males, with ages ranging from 14 to 16 years old as well as their English teacher. This research adopted a mixed approach (quantitative and qualitative). The research instruments used were questionnaires for the students and teacher, semi-structured interviews, and observation sheets. The findings revealed that both types of factors influence students speaking skills; however, linguistic factors (mother tongue interference and lack of fluency and accuracy) are the ones that most influence these skills. |
Description: | Resumen: En Ecuador, se ha identificado un nivel inadecuado de inglés entre los estudiantes de bachillerato, lo cual es más evidente en sus habilidades de comunicación oral. Consecuentemente, el presente estudio realizado en una institución educativa pública ubicada en Piñas, El Oro, Ecuador, tiene como objetivo explorar los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera en entornos de aprendizaje presenciales. Los participantes fueron 40 estudiantes de primero de bachillerato de dos aulas, la mitad de ellos eran mujeres y la otra mitad hombres, con edades de entre 14 y los 16 años, así como su profesor de inglés. Esta investigación adoptó un enfoque mixto (cuantitativo y cualitativo). Los instrumentos de investigación fueron cuestionarios para estudiantes y docente, entrevistas semiestructuradas y fichas de observación. Los hallazgos revelaron que ambos tipos de factores influyen en las habilidades orales de los estudiantes, sin embargo, los factores lingüísticos (interferencia de la lengua materna y falta de fluidez y precisión) fueron son los que más influyen en estas habilidades. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137319.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.