Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/49177
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | González Torres, Paúl Fernando Sabando Moreira, Fressia Andrea |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Sabando Moreira, F. A. González Torres, P. F. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/49177 |
Abstract: | Abstract: The present study explored the linguistic and emotional factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. This research was conducted in a private educational institution located in the city of Chone, province of Manabí, Ecuador. The sample consisted of one female EFL teacher and 42 high school students enrolled in the second year of high school with ages ranging from 15 to 16 years old and an A2.1 or Elementary English proficiency level. This study used a mixed research method employing both quantitative and qualitative approaches. For the data collection phase, the instruments of student s questionnaire, teacher s questionnaire, semi-structured interviews, and observation sheets were employed. The findings revealed that both linguistic and emotional factors have a great influence on EFL learners oral communication improvement. Notwithstanding, according to the findings, emotional factors namely anxiety, nervousness, lack of confidence, and peer pressure are the ones that mostly influence these skills in face-to-face learning environments. |
Description: | Resumen: El presente estudio exploró los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador. La investigación se realizó en una institución educativa privada ubicada en la ciudad de Chone, provincia de Manabí, Ecuador. La muestra estuvo compuesta por una docente de inglés y 42 estudiantes de segundo de bachillerato con edades de entre 15 y 16 años y con un nivel de dominio de inglés A2.1 o elemental. Este estudio utilizó un método de investigación mixto empleando enfoques tanto cuantitativos como cualitativos. Para la recolección de datos se aplicaron los instrumentos de cuestionario del alumno, cuestionario del docente, entrevista semiestructurada y fichas de observación. Los hallazgos revelaron que tanto los factores lingüísticos como los emocionales tienen una gran influencia en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. No obstante, según los hallazgos, los factores emocionales, como la ansiedad, el nerviosismo, la falta de confianza y la presión de los compañeros, son los que más influyen en estas habilidades en ambientes de aprendizaje presencial. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137324.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.