Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/49779
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Zúñiga Ojeda, Alexandra Aguilar Paredes, Paulina Soledad |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Aguilar Paredes, P. S. Zúñiga Ojeda, A. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/49779 |
Abstract: | Abstract: The topic of this research is factors that influence the skills of oral communication in English of high school students in learning environments Ecuadorian face-to-face . The purpose of this research is to determine the factors linguistic and emotional problems that affect the oral competence of students in the classroom English as a foreign language. The sample of this study was two English teachers and forty-six students from the first level of high school from a school in Quito, Ecuador. The research was based on a mixed method that combines information quantitative and qualitative. Furthermore, the instruments used for data collection were questionnaires to teachers and students, semi-structured interviews to students, and three class observation sheets. The results in relation to the linguistic factors show that the most relevant problems faced by students are related to knowledge of grammar, vocabulary and pronunciation. Regarding emotional factors, the results of this research indicate that the main problems that affect students' oral skills They are fear and anxiety. |
Description: | Resumen: El tema de esta investigación es factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial ecuatorianos . El propósito de esta investigación es determinar los factores lingüísticos y emocionales que afectan la competencia oral de los estudiantes en el aula de Inglés como lengua extranjera. La muestra de este estudio fueron dos profesores de inglés y cuarenta y seis estudiantes del primer nivel de bachillerato de un colegio en Quito, Ecuador. La investigación se basó en un método mixto que combina información cuantitativa y cualitativa. Además, los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron cuestionarios a profesores y estudiantes, entrevistas semi-estructuradas a estudiantes, y tres hojas de observación de clase. Los resultados en relación con los factores lingüísticos muestran que los problemas más relevantes a los que se enfrentan los estudiantes están relacionados con el conocimiento de gramática, vocabulario y pronunciación. En cuanto a los factores emocionales, los resultados de esta investigación indican que los principales problemas que afectan las habilidades orales de los estudiantes son el miedo y la ansiedad. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136837.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.