Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/49795
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Alcívar Peñarrieta, Jonathan Hernán
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Alcívar Peñarrieta, J. H. Pinza Tapia, E. I. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/49795
Abstract: Abstract: The purpose of this study was to determine the factors that most influence the Oral communication skills of students from Ecuadorian face-to-face schools. The participants were forty-five second-year high school students and two English teachers. For this purpose, a mixed research approach was applied. combining quantitative and qualitative research methods. In order to collect data, research techniques such as survey, interview and class observation they were applied. The instruments used were: a teacher survey, a student survey, one student interview, and four class observations. The statistical data of the surveys are presented in two tables, which represent the linguistic and emotional factors, which helped interpret the results taking into account the other research instruments. The results show that the most influential linguistic factors in students' oral production are native language interference and pronunciation; the emotional factors that most affects are lack of motivation and lack of confidence; and that emotional factors affect in greater magnitude than the linguistic ones.
Description: Resumen: El propósito de este estudio fue determinar los factores que más influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de colegios presenciales ecuatorianos. Los participantes fueron cuarenta y cinco estudiantes del segundo año de secundaria y dos profesores de inglés. Para este propósito, se aplicó un enfoque mixto de investigación combinando los métodos de investigación cuantitativo y cualitativo. Con el fin de recolectar datos, las técnicas de investigación como encuesta, entrevista y observación de clase fueron aplicados. Los instrumentos utilizados fueron: una encuesta de maestros, una encuesta de estudiantes, una entrevista de estudiantes y cuatro observaciones de clase. Los datos estadísticos de las encuestas se presentan en dos tablas, que representan los factores lingüísticos y los emocionales, los cuales ayudaron a interpretar los resultados tomando en cuenta los demás instrumentos de investigación. Los resultados demuestran que los factores lingüísticos más influyentes en la producción oral de los estudiantes son interferencia de la lengua materna y pronunciación; los factores emocionales que más afectan son falta de motivación y falta de confianza; y que los factores emocionales afectan en mayor magnitud que los lingüísticos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136841.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.