Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/50645
Title: | Effects of Online Lessons on Student s Motivation to Learn EFL |
Authors: | González Torres, Paúl Fernando Macas Chimbo, Jéssica Michelle |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Macas Chimbo, J. M. González Torres, P. F. (2023) Effects of Online Lessons on Student s Motivation to Learn EFL [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/50645 |
Abstract: | Abstract: Considering motivation as one of the main factors in the EFL teaching-learning process, the purpose of the present study is to identify students' perceptions related to the relationship between motivation and English as a foreign language learning through online classes. This research was conducted in the city of Loja, in a private school, using a qualitative approach to obtain more reliable results. The participants were 10 students in the 10th year of high school and two teachers. Interviews were aimed to both students and teachers with the purpose of knowing their different points of view. According to the results, both teachers and students had similar perceptions about the factors that affect students' motivation during online classes. Finally, it is concluded that the main advantage of online classes was the accessibility to receiving classes in wherever place. However, some challenges were the lack of communication and time that affects the curriculum. |
Description: | Resumen: Considerando a la motivación como uno de los factores principales en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera, el propósito del presente estudio es identificar las percepciones de los estudiantes asociados con la relación entre la motivación y el aprendizaje del inglés como lengua extranjera a través de clases en línea. Esta investigación se realizó en la ciudad de Loja, en un colegio particular, utilizando un enfoque cualitativo para obtener resultados más confiables. Los participantes fueron 10 estudiantes del décimo año de bachillerato. Además, se realizaron dos entrevistas tanto a estudiantes como a profesores con el propósito de conocer sus diferentes puntos de vista. Según los resultados, tanto profesores como alumnos tuvieron percepciones similares sobre los factores que afectan a la motivación de los estudiantes durante las clases en línea. Finalmente, se concluyó que la principal ventaja de las clases online era la accesibilidad a recibir clases en cualquier lugar. Sin embargo, algunos retos eran la falta de comunicación y de tiempo que afecto al plan de estudios. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136786.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.