Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51113
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Solano Jaramillo, Lida Mercedes Prado Pluas, Carolina Maribel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Prado Pluas, C. M. Solano Jaramillo, L. M. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51113 |
Abstract: | Abstract: This research studies the factors involved in the development of oral language skills of high school students. This research aimed to determine the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face situations in their learning environments. A mixed-method approach with qualitative and quantitative data was used to achieve this goal. The instruments for data collection were teacher and students surveys and an observation sheet. This study counted a total sample of 40 EFL students and an English teacher from a public institution. The findings demonstrate that the students present difficulties in pronunciation and fear when speaking in front of the class. It was also found that linguistic factors such as pronunciation and emotional factors, including fear, influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments. |
Description: | Resumen: Esta investigación estudia los factores que intervienen en el desarrollo de las habilidades del lenguaje oral de los estudiantes de secundaria. El objetivo de la investigación es determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en situaciones presenciales en sus entornos de aprendizaje. Para lograr este objetivo, se utilizó un enfoque mixto con métodos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos para la recolección de datos fueron encuestas a docentes y estudiantes y una ficha de observación. Este estudio contó con una muestra total de 40 estudiantes y un profesor de inglés de una institución pública. Los hallazgos demuestran que los estudiantes presentan dificultades en la pronunciación y miedo al hablar frente al grupo. También se encontró que existen factores lingüísticos como la pronunciación y factores emocionales, entre ellos el miedo, que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137359.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.