Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51135
Title: | Factors that influence high school students' english oral communication skills in ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Ulehlova, Eva Torres Vallejos, Nathaly Masiel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Torres Vallejos, N. M. Ulehlova, E. (2023) Factors that influence high school students' english oral communication skills in ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51135 |
Abstract: | Abstract: This study seeks to determine the linguistic and emotional factors that influence high school students English oral communication skills in face-to-face learning environments. It was accomplished in a public high school with a sample constituded by forty students from the 2st BGU C and their English teacher. Thus, for this specific investigatigation, the mixed method was applied, using quantitative and qualitative approaches. This way, the techniques used to gather reliable data were: surveys, interviews, and observation sheets. Through the surveys, the students had the opportunity to indicate which linguistic factors influence the development of their oral skills in English meassured by the Likert scale, as well as emotional factors. In addition, the instruments such as the teacher survey, the interview with the group of five students and the observation sheets provide this final project with a qualitative aspect that allows triangulating and contrasting significant data resulting from student surveys. |
Description: | Resumen: Este estudio busca determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial. Se realizó en una escuela secundaria pública con una muestra constituida por cuarenta estudiantes del 2° BGU C y su profesor de inglés. Así, para esta investigación específica, se aplicó el método mixto, utilizando enfoques cuantitativos y cualitativos. De esta forma, las técnicas utilizadas para recolectar datos confiables fueron: encuestas, entrevistas y fichas de observación. A través de las encuestas, los estudiantes tuvieron la oportunidad de indicar qué factores lingüísticos influyen en el desarrollo de sus habilidades orales en inglés según la escala de Likert, así como los factores emocionales. Constituyendo la parte cuantitativa de esta investigación. Además, los instrumentos como la encuesta al docente, la entrevista al grupo de cinco alumnos y las fichas de observación dotan a este trabajo final de un aspecto cualitativo que permite triangular y contrastar datos significativos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137360.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.