Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51155
Title: | Parents influence on their children s foreign language learning in rural areas |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Muñoz Mejía, Mauricio Marcel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Muñoz Mejía, M. M. Pinza Tapia, E. I. (2023) Parents influence on their children s foreign language learning in rural areas [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51155 |
Abstract: | Abstract: Learning English as a Foreign Language is necessary to communicate in all areas of the country including rural areas. Teaching English to rural area students is challenging as parents can influence their children s foreign language learning, directly affecting children s motivation. Therefore, this study was carried out with the purpose to identify parents influence on children s English learning. This study was conducted in a basic rural general high school located in Limonal, Daule. The participants were sixty English foreign language students and thirty parents. This research used a mix-method research design. The qualitative and quantitative data was collected through a survey and interview. The results gotten were analyzed according to the research questions. Main findings reveal a positive perception and a high interest from most parents and students in learning English, students with higher parent involvement provided better language outcomes while children with low parent involvement were significantly impacted. The results also showed parents involvement in rural areas does influence children s success in foreign language learning, due to parents English level, geographical location, and lower resources as it reduced students motivation and attitude. |
Description: | Resumen: Aprender inglés como lengua extranjera es necesario para comunicarse en todas las áreas del país, incluidas las áreas rurales. Enseñar inglés a estudiantes de áreas rurales es un desafío, ya que los padres pueden influir en el aprendizaje de idiomas extranjeros de sus hijos, lo que afecta directamente la motivación de los niños. Por lo tanto, este estudio se realizó con el propósito de identificar la influencia de los padres en el aprendizaje del inglés de los niños. Este estudio se realizó en una escuela secundaria general básica rural ubicada en Limonal, Daule. Los participantes fueron sesenta estudiantes de inglés como lengua extranjera y treinta padres. Esta investigación utilizó un diseño de investigación de método mixto. Los datos cualitativos y cuantitativos se recogieron a través de una encuesta y una entrevista. Los resultados obtenidos fueron analizados de acuerdo a las preguntas de investigación. Los principales hallazgos revelan una percepción positiva y un gran interés por parte de la mayoría de los padres y estudiantes en aprender inglés, los estudiantes con mayor participación de los padres obtuvieron mejores resultados lingüísticos, mientras que los niños con poca participación de los padres se vieron significativamente afectados. Los resultados también mostraron que la participación de los padres en las zonas rurales influye en el éxito de los niños en el aprendizaje de idiomas extranjeros, debido al nivel de inglés de los padres, la ubicación geográfica y los menores recursos, ya que reducía la motivación y la actitud de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136848.TITN. |
Appears in Collections: | Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.