Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51230
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Olaya Moreno, María Natalí
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Olaya Moreno, M. N. Nesterenko, N. A. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51230
Abstract: Abstract: The current work titled Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program aims to analyze the teaching practices as observer and main teacher in two educational institutions in Loja. In this written work, 5 basic education classes and 5 high school classes were select for the observation phase. These classes were chosen because the teachers adequately developed planning, linguistics, learning management, and methodology. Also, each aspect was described in detail, along with its corresponding reflection. Moreover, the most relevant classes were chosen to reflect the main teacher practices, in which the planning, linguistic aspect, learning management, and methodological aspects can be detailed. Lastly, a reflection was made at the end of each aspect's description. To examine these practices, a qualitative methodology with observation as a technique was employed. Upon completion of the analysis and reflection of practices, it can be concluded that the systematization of professional practices afforded pre-service teachers the opportunity to integrate into educational reality and gain knowledge of the various situations that arise during the EFL teaching-learning process.
Description: Resumen: El presente trabajo titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL tiene como objetivo analizar las prácticas docentes como docente principal en dos instituciones de Loja. Para la fase de observación 5 clases de educación básica y 5 clases de bachillerato fueron escogidas. Estas clases fueron seleccionadas porque los docentes desarrollaron adecuadamente la planificación, la lingüística, la gestión del aprendizaje y la metodología. También, se describió detalladamente cada aspecto, junto con su correspondiente reflexión. Además, se eligieron las clases más relevantes para analizar las prácticas docentes, en las que se detalló la planificación, el aspecto lingüístico, la gestión del aprendizaje y los aspectos metodológicos. Por último, se hizo una reflexión al final de la descripción de cada aspecto. Para examinar estas prácticas se empleó una metodología cualitativa con la observación como técnica. Al finalizar la reflexión de las prácticas, se puede concluir que la sistematización de las prácticas profesionales brindó a los futuros docentes la oportunidad de integrarse a la realidad educativa y conocer las diversas situaciones que se presentan en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la EFL.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137408.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.