Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51231
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Prado Camacho, Martha Magdalena
Rubio Galvez, Marcia Ximena
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Rubio Galvez, M. X. Prado Camacho, M. M. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51231
Abstract: Abstract: This work titled Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program aims to reflect on the practices performed at a public institution in Quito. Practicum 1 and Practicum 2 were the courses in which they were performed. All practices are describes and in two stages using a qualitative method. In the first stage, three basic education and three bachillerato observed were reflected. Planning, linguistic aspects, learning management, and methodology were the topics discussed in each class. Likewise, these aspects were described in the second phase of this work, which corresponded to the practices carried out as the main teacher. As an observer, it can be concluded that observational practices enabled us to understand the various teaching styles of the teachers. As a main teacher, systematization was a valuable tool that assisted the future professional in developing practical skills, gaining experience, and performing effectively as an expert in the field of education, as a highly qualified teacher with a command of the language and teaching pedagogy.
Description: Resumen: El presente trabajo titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL tiene como objetivo reflexionar sobre las prácticas realizadas como observador y docente principal con estudiantes de educación básica y bachillerato. En este trabajo se analiza las prácticas docentes en dos etapas utilizando una metodologia cualitativa. Primero, se describen y analizan tres clases de educación básica y tres clases de bachillerato como observador. La planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología fueron los aspectos tratados en cada clase. Igualmente, estos aspectos fueron descritos en la segunda fase de este trabajo, que correspondía a las prácticas realizadas como docente principal. Como observador, se puede concluir que las prácticas permitieron comprender los diversos estilos de enseñanza de los docentes. Como docente principal, la sistematización ayudó al futuro profesional a desarrollar habilidades prácticas, adquirir experiencia y desempeñarse efectivamente como un experto en el campo de la educación, como un docente altamente calificado, con dominio del idioma y de la pedagogía de la enseñanza.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137412.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.