Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51254
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Nesterenko, Nina Alexandrovna Paltán Maza, Jenny Susana |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Paltán Maza, J. S. Nesterenko, N. A. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51254 |
Abstract: | Abstract: The present Systematization of Pedagogical experiences focuses on the deep analysis of teaching experiences gained as an observer and a main teacher during the development of different courses along the career. The training practice was carried out through video observation at basic and bachillerato levels made by pre-service teachers. On the other hand, the practices as a main teacher were done through the design and application of lesson plans in an online environment using updated teaching, with the participation of students of basic and bachillerato from public institutions in Santo Domingo city. The information was gathered using observation sheets, analysis of lesson plans, and final reports in order to analyze and reflect on planning, linguistic aspects, learning management, and methodologies used during this training practice. This systematization work concludes that students face different challenges when they use the English language, which could affect them to develop appropriate linguistic skills. Therefore, it was demonstrated that success in learning depends on the design of the interactive content according to students needs using updated teaching and current strategies to enhance their communicative competence. |
Description: | Resumen: La presente Sistematización de experiencias Pedagógicas se enfoca en el análisis profundo de las experiencias docentes adquiridas como observador y docente principal durante el desarrollo de diferentes cursos a lo largo de la carrera. La práctica formativa se llevó a cabo a través de la observación de videos en los niveles básico y bachillerato realizados por futuros docentes. Por otro lado, las prácticas como docente principal se realizaron a través del diseño y aplicación de planes de estudio en un ambiente en línea utilizando una didáctica actualizada, con la participación de estudiantes de básica y bachillerato de instituciones públicas de la ciudad de Santo Domingo. La información se recopiló mediante fichas de observación, análisis de planes de clase e informes finales con el fin de analizar y reflexionar sobre la planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y las metodologías utilizadas durante esta práctica formativa. Este trabajo de sistematización concluye que los estudiantes enfrentan diferentes desafíos cuando utilizan el idioma inglés, lo que podría afectarlos para desarrollar habilidades lingüísticas adecuadas. Por lo tanto, se demostró que el éxito en el aprendizaje depende del diseño del contenido interactivo de acuerdo a las necesidades de los estudiantes utilizando una enseñanza actualizada y estrategias actuales para potenciar su competencia comunicativa. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137397.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.